Традиційні та інноваційні стилі управління менеджерів освітніх організацій (у контексті формування взаємостосунків менеджерів і педагогічного колективу)
Анотація
У статті на основі емпіричного дослідження виявлено рівні розвитку основних складових та загального показникауправлінської діяльності менеджерів освітніх організацій (у контексті формування взаємостосунків менеджерів і педагогічного колективу). Визначено традиційні та інноваційні стилі управлінської діяльності. Виділено типи менеджерів освітніх організацій («комунікативно-інноваційний», «функціональний», «проблемний») відповідно до особливостей розвитку в них традиційних та інноваційних стилів управлінської діяльності, визначено їх кількісну вираженість. Проаналізовано зв’язок між організаційно-функціональними чинниками мезорівня і типами менеджерів освітніх організацій.
Посилання
2. Боднар О. С. Менеджмент педагогічного персоналу загальноосвітнього навчального закладу / О. С. Боднар. – Тернопіль : Астон, 2011. – 312 с.
3. Боумен К. Основы стратегического менеджмента : пер. с англ. / К. Боумен. – М. : ЮНИТИ, 1997. – 175 с.
4. Брюховецька О. В. Психологічні умови підготовки керівників загальноосвітніх навчальних закладів до управлінського спілкування : автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. В. Брюховецька ; АПН України. Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. – К., 2007. – 21 с.
5. Бююль А. SPSS: искусство обработки информации. Анализ статистических данных и восстановление скрытых закономерностей / А. Бююль, П. Цефель ; пер. с нем. – СПб. : ДиаСофтЮП, 2002. – 608 с.
6. Друкер П. Ф. Эффективное управление предприятием : учебное пособие / П. Ф. Друкер. – М. : Вильямс, 2009. – 224 с.
7. Журавлев А. Л. Стиль и эффективность руководства в производственном коллективе : дисс. ... канд. психол. наук / А. Л. Журавлев. – М. : Изд-во ИПАН СССР, 1976. – 326 с.
8. Калашнікова С. А. У пошуках нової моделі управління вищою освітою в Україні: європейські орієнтири та вітчизняні виклики / С. А. Калашнікова // Теоретичний та наук.-метод. часопис «Вища освіта України». – К., 2015. – С. 77–91.
9. Карамушка Л. М. Психологія освітнього менеджменту : навч. посібник / Л. М. Карамушка. – К. : Либідь, 2004. – 424 с.
10. Карамушка Л. М. Психологія управління закладами середньої освіти : монографія / Л. М. Карамушка. – К. : Ніка-Центр, 2000. – 332 с.
11. Карамушка Л. М. Види інтерактивних технік та особливості їх застосування у підготовці менеджерів та працівників організацій / Л. М. Карамушка, М. П. Малигіна // Актуальні проблеми психології. Том 1: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія / за ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки. – К. : Інститут психології ім. Г. С.Костюка АПН України, 2002. – Част. 6. – С. 275–284.
12. Карамушка Л. М. Методики для дослідження складових, видів, чинників та умов соціальної напруженості в організації / Л. М. Карамушка // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – 2017. – Том І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія. – Вип. 46. – C. 10–17.
13. Клочко А. О. Емоційний інтелект як чинник розвитку інноваційних стилів управління менеджерів в освітній організації / А. О. Клочко // Організаційна та економічна психологія в Україні: сучасні проблеми та перспективи розвитку : тези доп. ХІІ Міжнар. наук.-практ. конф. з організаційної та економічної психології (12–13 квітня 2018 року, м. Київ) / наук. ред. С. Д. Максименка, Л. М. Кармушки, М. С. Ковальчука. – К., 2018. – С. 30–31.
14. Клюева Н. В. Технология работы психолога с учителем / Н. В. Клюева. – М. : ТЦ "Сфера", 2000. – С. 168–176.
15. Коломінський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект) : монографія / Н. Л. Коломінський. – К. : МАУП, 2000. – 286 с.
16. Кусков А. Н. Менеджмент : учебное пособие / А. Н. Кусков, А. П. Чумаченко. – М. : МГИУ, 2008. – 318 с.
17. Луговий В. І. Управління освітою : навч. посіб. / В. І. Луговий. – К. : Вид-во УАДУ, 1997. – 304 с.
18. Максименко С. Д. Загальна психологія : навч.-метод. посіб. / С. Д. Максименко. – К. : Центр учбової літератури, 2008. – 272 с.
19. Мескон М. Основы менеджмента / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. – М. : Дело, 1993. – 702 с.
20. Москальов М. В. Дослідження психологічної готовності майбутніх менеджерів до управління змінами в організації / М. В. Москальов // Зб. наук. пр. Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – К., 2009. – Т. XI, ч. 2. – С. 323–330.
21. Орбан-Лембрик Л. Е. Психологія управління : навч. посіб. / Л. Е. Орбан-Лембрик. – Івано-Франківськ : Плай, 2001. – 695 с.
22. Потапчук Є. М. Управлінець як суб’єкт та об’єкт збереження психічного здоров’я / Є. М. Потапчук // Психологія : зб. наук. праць НПУ імені М.П. Драгоманова. – 2002. – Вип. 15. – С. 350–354.
23. Тополенко О. О. Формування психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до прийняття управлінських рішень : автореф. дис. …канд. психол. наук : спец. 19.00.10 «Організаційна психологія; економічна психологія» / О. О. Тополенко. – К., 2009. – 21 с.
24. Филиппов А. В. Работа с кадрами: психологический аспект / А. В. Филиппов. – М. : Экономика, 1990. – 168 с.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.