Educational staff ambiguity intolerance: relationship with organizational tension

  • Людмила Миколаївна Карамушка Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ
  • Кіра Володимирівна Терещенко Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ
  • Оксана Валеріївна Креденцер Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ
  • Володимир Миколайович Івкін Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ
  • Валентина Іванівна Лагодзінська Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ
  • Олександр Сергійович Ковальчук Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ
Ключові слова: освітні організацій, персонал освітніх організацій, інтолерантність до невизначеності, напруженість в організації, види напруженості в організації, індекс напруженості в організації

Анотація

У статті представлено результати емпіричного дослідження інтолерантності до невизначеності персоналу освітніх організацій. Проаналізовано рівень розвитку загального показника інтолерантності до невизначеності та її показників: інтолерантності до новизни, інтолерантності до складності та інтолерантності до нерозв’язності.

За допомогою кореляційного аналізу визначено зв’язки між рівнем вираженості інтолерантності до невизначеності освітнього персоналу та загальним індексом напруженості в організації та її окремими видами.

Встановлено, що більшість видів напруженості в організації знижують рівень вираженості загального показника інтолерантності до невизначеності освітнього персоналу та, зокрема, інтолерантності до новизни. При цьому найбільший вплив на вияв інтолерантності до невизначеності має вид напруженості, який стосується професійної кваліфікації, атестації та кар’єри освітнього персоналу.

Констатовано, що лише окремі види напруженості в організації знижують такий показник інтолерантності до невизначеності освітнього персоналу, як інтолерантність до складності. Однак, види напруженості в організації, які стосуються соціально-економічних умов праці в суспільстві, підвищують інтолерантність до складності освітнього персоналу.

Виявлено, що інтолерантності до нерозв’язності не є «чутливою» до загального показника напруженості в організації та всіх її видів.

Опубліковано
2018-09-25

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

1 2 3 4 > >>