Індивідуально-психологічні особливості стратегії прийняття рішень споживачами
Анотація
Вступ.Cьогодні поведінкові моделі та стратегії споживачів – це складний комплексний феномен, який потребує вивчення та обґрунтування щодо його психологічних особливостей для створення ефективної бренд-комунікації з клієнтом на ринку споживання.
Мета: проаналізувати результати емпіричного вивчення індивідуально-психологічних особливостей (особистісні риси, рівень самомоніторінгу, персональні цінності) прийняття рішень споживачами в сучасних соціо-економічних умовах.
Методи. Методика Ш. Шварца для вивчення цінностей, опитувальник «Велика п’ятірка» (BFQ), опитувальник «Стилі прийняття рішень споживачами» (Consumer Style Inventory (CSI) Спроулз та Кендалл).
Результати. У статті на основі регресійного аналізу показано, як цінності, самомоніторинг та особистісні риси («Велика п’ятірка») впливають на стратегії прийняття рішень споживачами: «Перфекціонізм», «Ціна дорівнює якості», «Споживання новинок», «Гедоністичне споживання», «Імпульсивне споживання», «Мінімізація витрат», «Регулярне споживання»; на підставі цього аналізу можливо виокремити кластери (типи) споживачів та особливості їх споживчої поведінки.
Висновки. У статті презентовано та проаналізовано результати емпіричного вивчення індивідуально-психологічних особливостей стратегій прийняття рішень споживачами, визначено, як цінності, особистісні особливості та рівень самомоніторингу визначають зазначені стратегії.
Посилання
Блэкуэлл Р., Миниард П., Энджел Дж. (2010) Поведение потребителей. Питер.
Семенда О.В. (2021) Зміни в поведінці споживачів під час коронавірусної кризи. Inter Conf, (42), 157-162.
Ткалич М.Г., Закашанська Н.Ю. (2020) Соціально-психологічний аналіз гендерних маркерів бренд-комунікації. Проблеми сучасної психології: науковий журнал, 1(17), 116-124.
Rahmanov. F., Mursalov. M., & Rosokhata, A. (2021). Consumer Behavior in Digital Era : Impact of COVID-19. Marketing and Management of Innovations, 2, 256-264
Tkalych, M. (2020) Content, structure аnd dynamics of personality values profile. Integrative personal psychology : collective monograph. Lviv : Liha-Pres, 38-54