Психологічні особливості комунікативної складової гендерної толерантності вчителів закладів середньої освіти

  • Віталія Іванівна Полякова Гімназія ім. Т. Г. Шевченка Печерського району, м. Київ
Ключові слова: гендерна толерантність, комунікативна установка, комунікативна толерантність, учителі, заклади середньої освіти

Анотація

Статтю присвячено висвітленню результатів емпіричного дослідження психологічних особливостей розвитку комунікативної складової гендерної толерантності вчителів закладів середньої освіти. Наведено результати емпіричного дослідження, за якими констатовано недостатній рівень розвитку комунікативної складової гендерної толерантності у понад двох третин досліджуваних учителів.

Подано дані щодо емпіричного розподілу вчителів закладів середньої освіти за рівнями комунікативної складової гендерної толерантності. Установлено особливості комунікативної складової гендерної толерантності вчителів залежно від стажу педагогічної діяльності та профілю предмета викладання.

Посилання

1. Бардиер Г. Л. Социальная психология толерантности : дисс. ... доктора психол. наук : спец. : 19.00.05 / Г. Л. Бардиер ; С.-Петерб. гос. ун-т. – СПб., 2007. – 457 с.
2. Бем С. Линзы гендера: Трансформация взглядов на проблему неравенства полов / С. Бем. – М. : РОССПЭН, 2004. – 336 с.
3. Бойко В. В. Тест «Коммуникативная толерантность» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://psycabi.net/testy/83-test-kommunikativnoj-tolerantnosti-v-v-bojko.
4. Бондарчук О. І. Соціально-психологічні основи особистісного розвитку керівників загальноосвітніх навчальних закладів у професійній діяльності : монографія / О. І. Бондарчук. – К. : Наук. світ, 2008. – 318 с.
5. Бююль А. SPSS: искусство обработки информации. Анализ статистических данных и восстановление скрытых закономерностей / А. Бююль, П. Цефель ; пер. с нем. – СПб. : ДиаСофтЮП, 2002. – 608 с.
6. Гендерный подход в социальном познании и образовании : монография / О. И. Ключко. – М.-Берлин : Директ-медиа, 2015. – 301 с.
7. Говорун Т. В. Гендерна психологія : навч. посібник / Т. В. Говорун, О.М. Кікінежді. – К. : Академія, 2004. – 308 с.
8. Горностай П. П. Гендерна соціалізація та становлення гендерної ідентичності / Основи теорії гендеру : навч. посіб. – К. : К.І.С., 2004. – С. 132–156.
9. Знаков В. В. Неправда, ложь и обман как проблемы психологии понимания / В. В. Знаков // Вопросы психологии. – 1993. – № 2. – С. 9–16.
10. Ильин Е. П. Психология индивидуальных различий / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2004. – 581 с.
11. Нежинська О. О. Психологічні умови формування гендерної компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів : автореф. дис. ... канд. психол. наук ; спец. : 19.00.07 – пед. та вікова психологія / О. О. Нежинська; Університет менеджменту освіти НАПН України, 2011. – – 21 c.
12. Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл та слухачів ін-тів післядиплом. освіти] ; за наук. ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки, Т. В. Зайчикової. – [2-е вид. перероб. та доповн.]. – К. : Міленіум, 2006. – 368 с.
13. Ткалич М. Г. Психологія гендерної взаємодії персоналу організацій : [монографія] / Маріанна Григорівна Ткалич. – К.-Запоріжжя : ЗНУ, 2015 – 315 с.
14. Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Н.П. Фетискин, В.В. Козлов, Г.М. Мануйлов. – М. : Изд-во Ин-та психотерапии, 2005. – 490 с.
15. Шкурко Я. И. Психологічні особливості управлінської діяльності жінок-керівників закладів освіти / Я. И. Шкурко // Наука і освіта. – 1998. – № 4–5. – С. 86–88.
Опубліковано
2017-12-25