Особливості діагностування психічної саморегуляції у майбутніх фахівців екстремальних видів діяльності

  • Василь Васильович Ягупов Національний університет оборони України, м. Київ
  • Олег Йосипович Фурс Воєнно-дипломатичнаакадемія імені Євгенія Березняка, м. Київ
Ключові слова: психічна саморегуляція, майбутні фахівці, екстремальні види діяльності, критерій, показник, методика, діагностування

Анотація

Статтю присвячено проблемі психічної саморегуляції фахівців екстремальних видів діяльності Міністерства оборони (МО) України, діяльність яких пов’язана з виконанням бойових завдань.

Проаналізовано психолого-педагогічну література щодо поняття «критерії», розглянуто наукові погляди науковців щодо їхнього трактування. Визначено критерії, показники діагностування рівнів розвиненості психічної саморегуляції фахівців екстремальних видів діяльності та їхні методи.

Встановлено, що психодіагностичні методики щодо діагностування  розвиненості психічної саморегуляції можливо використовувати у вищих військових навчальних закладах (ВВНЗ).

Посилання

1. Бойко О. В. Формування готовності до управлінської діяльності у майбутніх магістрів військово-соціального управління : дис … канд. пед. наук : 13.00.04 / Національна академія оборони України / О. В. Бойко. — К., 2005. — 217 с.
2. Васильєв С. П. Особливості саморегуляції курсантів в період адаптації до навчання в цивільному вищому навчальному закладі : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / С. П. Васильєв / Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. – Хмельницький, 2010. – 20 с.
3. Гула Н. В. Саморегуляція як чинник подолання негативних психічних станів у студентському віці : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. В. Гула / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – К., 2014. – 16 с.
4. Даль В. И. Толковый словарь : в 4 т. / Владимир Иванович Даль. – М. : Рус. язык, 1991. – Т. 2. – 683 с.
5. Курило В. С. Моделювання системи критеріїв оцінки розвитку освіти в регіоні [стаття] / В. С. Курило // Педагогіка і психологія. – 1999. – № 2. – С. 35–39.
6. Ожегов С. И. Словарь русского языка: ок. 57000 слов / С. И. Ожегов ; под. ред. Н. Ю. Шведовой. – [20-е изд., стереотип.]. – М. : Рус. яз., 1988. – 750 с.
7. Российская инженерная академия. Региональный медико-психологический центр. Аппаратно-программный психодиагностический комплекс. Мультипсихометр - 05. Методическое руководство : в 2 ч. – М., 2004. – Ч. 1. – 224 с.
8. Скиба М.Є. Моніторинг якості навчального процесу у вищому закладі освіти : [моногр.] / М.Є. Скиба, С.Г. Костогриз, Г.В. Красильникова. – Xарків, 2007. – 264 с.
9. Улановская Л.С. Диагностика структуры индивидуального стиля саморегуляции психических состояний студентов : автореф. дисс. … канд. психол. наук : 19.00.01 / Л.С. Улановская / Современная гуманитарная академия. – М., 2011. – 18 с.
10. Шебаршин Л. В. Рука Москвы / Л. В. Шебаршин. – К., 1991. – 281 с.
11. Ягупов В.В. Військова психологія : підручник / В.В. Ягупов. – К. : Тандем, 2004. – 656 с.
Опубліковано
2018-03-25