Тренінг "Формування психологічної готовності керівників до управління освітніми організаціями в умовах інклюзії"

Ключові слова: освітні організації; психологічна готовність до управління; керівники освітніх організацій; інклюзія; тренінгова сесія; інтерактивні технології

Анотація

У статті представлено програму тренінгу «Формування психологічної готовності керівників до управління освітніми організаціями в умовах інклюзії» з акцентом на когнітивний, операційний та особистісний компоненти. Тренінг ґрунтується на визначенні психологічної готовності до управління освітніми організаціями керівників, з одного боку, як стану готовності до певної діяльності, з іншого – як результату підготовленості особистості до діяльності. Тренінг розроблено на основі технологічного підходу Л.М. Карамушки. Змістовна та структурна частина тренінгу складається з 3 тренінгових сесій, кожна з яких містить інформаційно-смисловий, діагностичний та корекційно-розвивальний компоненти, а також домашні завдання. Представлено інтерактивні техніки, які використовувались та апробувались в процесі реалізації тренінгової програми.

Посилання

Avdeeva, S.A. The problem of school director`s readiness to manage inclusive education / С.О. Авдєєва. // Проблеми сучасної психології : збірник наукових праць ДВНЗ «Запорізький національний університет» та Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за ред. С.Д. Максименка, Н.Ф. Шевченко, М.Г. Ткалич. – Запоріжжя : ЗНУ, 2015. – № 2 (8). – С. 7–16.

Вознюк А.В. Зміст та структура тренінгу «Психологічні особливості управління педагогічними працівниками в освітніх округах / А.В. Вознюк // Організаційна психологія. Економічна психологія / за ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. – 2016. – № 4 (7). – С. 15–24.

Возняк И.В. Формирование готовности педагогов к инклюзивному образованию детей в системе повышения квалификации : автореф… канд. пед. наук : спец. 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / И.В. Возняк. – Белгород, 2017. – 21 с.

Інклюзивна школа: особливості організації та управління : навч.-метод. посіб. / [кол. авторів : Колупаєва А.А., Совій Н.З., Найда Ю.М. та ін.] ; за заг. ред. Даниленко Л.І. – [2-ге вид., стереотип.]. – К. : ФОП Парашин І.С., 2010. – 128 с.

Карамушка Л.М. Використання інтерактивних технік у процесі підготовки менеджерів та персоналу освітніх організацій до управління: методичні рекомендації / Л.М. Карамушка, М.П. Малигіна. – К.-Рівне, 2003. – 20 с.

Курілко А.О. Ефективність української вищої освіти в контексті впровадження інклюзивної освіти у вищих навчальних закладах / А.О. Курілко, С.В. Бреус // Вісник Черкаського університету. – 2013. – № 33 (285). – С. 32–36.

Маранчак Р.С. Інклюзивна освіта як одна з умов соціальної адаптації дітей з особливими потребами / Р.С. Маранчак, О.М. Василенко // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». –2013. – № 2 (8). – С. 128–132.

Психологічна підготовка керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін : посібник ; за наук. редакцією О.І. Бондарчук. – К. : Університет менеджменту освіти НАПН України, 2014. – 194 с.

Сняданко І.І. Психологічні засади підготовки студентів технічних університетів до професійно-управлінської діяльності [текст] : дис.. ... докт. психол. наук: 19.00.10. / І.І. Сняданко ; Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – К., 2017. – 637 с.

Технології роботи організаційних психологів : [навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти] / за наук. ред. Л.М. Карамушки. – К. : ІНКОС, 2005. – 366 с.

Ткалич М.Г. Тренінг розвитку гендерної взаємодії персоналу організацій: розробка та апробація програми / М.Г. Ткалич. Проблеми сучасної психології : збірник наукових праць ДВНЗ «Запорізький національний університет» та Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за ред. С.Д. Максименка, Н.Ф. Шевченко, М.Г. Ткалич. – Запоріжжя : ЗНУ, 2015. – № 2 (8). – С. 226–233.

Фопель К. Технология ведения тренинга. Теория и практика / К. Фопель. – М. : Генезис, 2003. – 272 с.

Опубліковано
2019-12-25