Тренінгова програма "Психологія розвитку інноваційних стилів управління в менеджерів освітніх організацій": завдання, основні тематичні модулі та інтерактивні техніки
Анотація
У статті представлено зміст, структуру та інтерактивні техніки тренінгової програми «Психологія розвитку інноваційних стилів управління менеджерів освітніх організацій». Розкрито мету, завдання та обсяг тренінгової програми. Тренінг включає вступну, основну та заключну структурно-змістовні частини, а також домашні завдання. Основна частина охоплює сім тренінгових модулів, зміст яких включає три основні компоненти (інформаційносмисловий, діагностичний та корекційно- розвивальний). Описано інтерактивні техніки, які використовуються у процесі проведення тренінгових модулів (робота в малих групах, міжгрупове обговорення, психологічні практикуми, рольові ігри, творчі завдання тощо).
Посилання
Андрушків Б.М., Кузьмін О.Є. Основи менеджменту. Львів : Світ, 1995. 296 с.
Гоулман Д. Эмоциональный интеллект. Почему он может значить больше, чем IQ. Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2013. 560 с.
Дафт Р.Л. Менеджмент : учебник ; пер. с англ. В. Вольского. 2-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2002. 829 с.
Дерев’янко С.П. Феноменологія емоційного інтелекту : навч.-метод. посіб. Чернігів : видавець «Лозовий В.М.», 2016. 321 с.
Друкер П., Джозеф А. Менеджмент. Москва : ИД «Вильямс», 2010. 704 с.
Журавлев А.Л. Стиль и эффективность руководства в производственном коллективе : дисс. ... канд. психол. наук. Москва : Изд-во ИПАН СССР, 1976. 326 с.
Карамушка Л.М. Оцінка персоналом особливостей організаційного розвитку освітніх організацій. Актуальні проблеми психології / ред. кол. : С.Д. Максименко (гол. ред.) та ін. Київ : Вид-во «А.С.К.», 2009. Т. I : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія / за ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. 2009. Вип. 24. С. 3–11.
Карамушка Л.М. Психологія управління : навч. посібник для вузів. Київ : Міленіум, 2003. 421 с.
Карамушка Л.М. Психологічні основи забезпечення організаційного розвитку в закладах освіти: спецкурс для слухачів очно-дистанц. форми навчання в системі післядипломної пед. освіти; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». Київ, 2012. 28 с.
Карамушка Л.М. Психологія управління закладами середньої освіти : монографія. Київ : Ніка-центр, 2000. 332 с.
Керівництво організацією : навч. посіб. / О.Є. Кузьмін, Н.Т. Мала, О.Г. Мельник, І.С. Процик. Львів : Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2008. 244 c.
Клочко А.О. Особливості традиційних та інноваційних стилів управління в освітніх організаціях та методики їхнього дослідження. Організаційна та економічна психологія в Україні: сприяння регіональному розвитку : тези ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції з організаційної та економічної психології (1–3 травня 2017 року, м. Харків) / за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. Київ-Харків : Гуманітарний Центр, 2017. С. 22–24.
Козлов В.В., Мануйлов Г.В. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. Москва : Изд-во Ин-та психотерапии, 2002. С. 301–305.
Корман М.М. Психологічний профіль ефективного керівника : метод. посіб. Тернопіль, 2012. 112 с.
Лозниця В.С. Психологія і педагогіка : навч. посіб. для самостійного вивчення дисципліни. Київ : ЕксОб, 2000. 304 с.
Мілютіна К.Л. Теорія та практика психологічного тренінгу : навч. посіб. Київ : МАУП, 2004. 192 с.
Освітній менеджмент : навч. посіб. / за ред. Л. Даниленко, Л. Карамушки. Київ : Шк. світ, 2003. 400 с.
Практикум по психологии менеджмента и профессиональной деятельности / под ред. Г.С. Никифорова, М.А. Дмитриевой, В.М. Снеткова. Санкт-Петербург : Речь, 2001. С. 302–310.
Рабочая книга практического психолога : пособие для специалистов, работающих с персоналом / под ред. А.А. Бодалева, А.А. Деркача, Л.Г. Лаптева. Москва : Изд-во Ин-та Психотерапии, 2001. 640 с.
Райгородский Д.Я. Психодиагностика персонала. Методика и тесты : учебное пособие для факультетов: психологических, экономических и менеджмента : в 2 т. Т. 1. Москва : Бахрах-М, 2007. 672 с.
Технології роботи організаційних психологів : навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / за наук. ред. Л.М. Карамушки. Київ : ІНКОС, 2005. 366 с.
Технологія психологічної підготовки персоналу організацій до роботи в умовах соціально-економічних змін (на матеріалі освітніх організацій) : навч. посіб. / за наук. ред. проф. Л.М. Карамушки. Київ : Наук. світ, 2008. 234 с.
Федорчук В.М. Соціально-психологічний тренінг «Розвиток комунікативної компетентності викладача» : навч.-метод. посіб. Кам’янець-Подільський : Абетка, 2003. 240 с.
Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануйлов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. Москва : Изд-во Ин-та Психотерапии, 2005. 490 с.
Фетискин Н.П., Козлов В.В., Мануйлов Г.М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. Москва : Изд-во Ин-та Психотерапии, 2002. 340 с.
Фрайлингер К., Фишер И. Управление изменениями в организации ; пер. с нем. Н.П. Береговой, И.А. Сергеевой. Москва : Книгописная палата. 2002. 264 с.
Чикер В.А., Гуревич А.М., Саулин Д. Тренинг как метод, способствующий успешной реализации организационных изменений и организационному развитию. Санкт-Петербург, 2004. 156 с.
Шакуров Р.Х. Социально-психологические основы управления : руководитель и педагогический коллектив. Москва : Просвещение, 1990. 208 с.
Яценко Т.С. Методы активного социально-психологического обучения : метод. рекоменд. для студентов пед. институтов. Ч. 2. Київ : РУМК, 1991. 56 с.
Lewin, K. Field Theory and Experiment in Social Psychology: Concepts and Methods. American Journal on Sociology. 1939. Vol. 44. Р. 868–896.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.